dinsdag, januari 17, 2006

Dag 333

Na de parkeerwachter gedag te hebben gezegd, zijn we Stellenbosch uitgereden. Niet veel later zaten we alweer in Kaapstad. We hadden nog de hele dag maar we wisten niet wat we moesten gaan doen. Tim wilde nog over de krottenwijken lopen en had daar nu mooi de tijd voor. Robbin zag dit niet zo zitten is rondje over de waterfront (winkelcentra) gelopen ook heeft hij nog een museumpje gepakt.
Tim is eerst naar de kapperzaak, waar Chanda werkt, gegaan. Die kon me vertellen waar ik heen kon gaan en waar de taxi’s te vinden waren. Ze vonden het eerst niet een heel goed idee maar vertelde me wel waar ik heen kon gaan. De kleding keuze vonden ze wel goed. Ik had namelijk me oude kleren aan, die ze bij de souveniers winkels niet wilden hebben.
De taxi rit was gezellig. De mensen die daar in zaten moesten ook allemaal naar die wijk. Dat zag er goed uit dus. Na de taxi rit ben ik door wat kleine straatjes gelopen en af een toe gestopt. Om een praatje met de mensen te maken. Je valt toch nog wel op als witte, ondanks dat je oudere kleren aan had dan hun. Ze vinden het ook wel interessant en stoppen graag met niks doen om even met je te praten. De huizen zien er van buiten niet uit en het is ook niet groot. Maar de meeste hebben wel een tv of een koelkast. In de derde wijk wilde een “gangster” mij wel de weg wijzen. Deze gangster was iets van 1.50 meter groot. Het was een aardige jongen alleen in het weekend ging hij wel zijn groep tegen andere groepen vechten. Hij had zelf twee littekens in het gezicht van een mes. Dat is schijnbaar bij zo een gevecht gekomen. Op een gegeven moment wilde hij ook niet meer verder lopen. Daarna nog van een paar mensen gehoord dat ik in de volgende wijk beter niet kon lopen. Ik had ook al wel genoeg gelopen en besloot maar om naar een taxi plaats te gaan. Om weer Kaapstad in te gaan. Na bij de kapperszaak verteld te hebben dat ik nog leef ben ik weer naar Robbin en het Groene hotel gelopen.

Einde verhaal!!!!!!!!!!!

Bedankt voor het volgen van de website. We zijn alweer even in Nederland en de auto hebben we 7 februari opgehaald in Antwerpen. Er was jamm...